.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دیدار وزیر روابط بین‌الملل آستاراخان با استاندار مازندران
دیدار وزیر روابط بین‌الملل آستاراخان با استاندار مازندران

شمال نیوز: وزیر روابط بین‌الملل و اقتصاد خارجی آستاراخان با دکتر فلاح استاندار مازندران دیدار کرد.

به گزارش شمال نیوز،در این دیدار استاندار مازندران ضمن خیرمقدم به دنیس آفاناسیف از آقای ژیلکین بخاطر ارسال پیام تبریک انتصابش تشکر و اظهار امیدواری کرد با توجه به سیاست های کلی دولت تدبیر و امید در جهت گسترش همکاری با کشور روسیه، نمایندگان دولتین در استانهای مازندران و آستراخان با استفاده از منابع و فرصت های مشترک به تحقق اهداف دولت در ابعاد ملی و منطقه ای کمک کنند .

ربیع فلاح خواستار تشکیل کمیته های تخصصی در حوزه های فرهنگی و اقتصادی و همچنین معرفی نمایندگان دو استاندار در جهت تبادل اطلاعات و برقراری تماس های مشترک و نهایتا نشست منجر به نتایج عملیاتی و محسوس و برد برد در حوزه های مختلف شد.

وزیر روابط بین‌الملل و اقتصاد خارجی آستراخان نیز ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و اشاره به تاریخچه روابط دوستی و مراوادت فی مابین 2 استان، جمهوری اسلامی ایران را یکی از مهمترین شرکای تجاری آستراخان عنوان کرد.

دنیس آفاناسیف با تاکید بر ضرورت تقویت همکاریهای موجود خواستار حضور فعال مازندران در اجلاس ICBC در آستراخان با حضور روسای اتاق بازرگانی استان های حاشیه دریای خزر و همچنین ایران و روسیه شد. وی ادامه داد در جهت تحقق تفاهمات گذشته استانداران 2 استان، موافق با تشکیل کارگروه های تخصصی و تسریع تبادل اطلاعات فی مابین مدیران بخشهای دولتی و تجاری می باشد.

وی همچنین درخصوص آمادگی آستراخان جهت تعمیر کشتی های ایرانی، سرمایه گذاری مشترک ساخت کارخانه تولید چیپس و فراورده های چوبی، آمادگی انعقاد قرارداد خرید مصالح ساختمانی، صادرات غلات و دانه های روغنی با کمک اتاق بازرگانی، تامین چوب مورد نیاز کارخانه چوب و کاغذ شمال با همکاری بیش از پیش وزارت کشاورزی ایران، تامین گوشت گرم گوسفند، واردات خدمات فنی و مهندسی علی الخصوص محصولات ارگانیک، ساخت و استفاده از مهندسین مازنی جهت تاسیس گلخانه های هیدروپونیتیک، تبادل استاد و دانشجو و متخصصین علوم کشاورزی، برقراری پرواز بین آستراخان و یکی از شهرهای شمال کشور توضیحات مبسوطی ارائه داد.

كميته هاي مشترك توسعه همكاري هاي مازندران و آستاراخان تشكيل خواهد شد

 

در ادامه این نشست مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری درخصوص راه اندازی تورهای دریایی، گردشگری بر آمادگی جامعه هتلداران استان جهت هرگونه همکاری و جذب توریسم، معرفی جاذبه های استان، دهکده سلامت و ورزش توضیحاتی را ارئه داد.
مدیرکل بندرامیر آباد نیز ضمن بیان قابلیت های فنی و ظرفیت های تجاری بندر به برگزاری اجلاس سالانه مدیران بنادر حاشیه دریای خزر در اردیبهشت سالجاری در مازندران اشاره و گفت با توجه به سرمایه گذاری برخی تجار قزاق و ترکیه ای از تخصیص تسهیلات اعم از زمین با دسترسی دریا، ریل آهن و جاده ترانزیت با امکانات آب، برق، تلفن برای سرمایه کذاران روسی خبر داد.
مدیرکل کشاورزی مازندران نیز در پاسخ به سئوالات مطروحه به گزارشی از تولیدات زراعی، باغی و گل و گیاه و ظرفیت های صادرات و همچنین آمادگی انتقال دانش فنی و تخصصی و صادرات گوشت سفید پرداخت.

به گزارش شمال نیوز، طرفین وجود کنسولگری روسیه در رشت و نمایندگی وزارتخارجه در ساری را موجب تقویت ارتباطات مدیران استانی و تجار بخش خصوصی برشمرده و هریک روسای این دفاتر را نماینده خود جهت پیگیری مصوبات جلسه برشمردند.

در ادامه دنیس آفاناسیف با حضور در جمع بیش از 40 نفر از تجار اتاق بازرگانی بر لزوم همکاری های اقتصادی بر اساس مقررات، قوانین و توافقنامه ها تاکید کرد علیرغم اینکه در سالجاری، کاهش حجم کالای صادراتی از آستراخان به ایران گزارش شده ولی در این سفر پیشنهاداتی جهت بهبود روابط با هدف توسعه تجارت بین دو کشور را داریم. امنیت سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه در روابط تجاری با آستراخان وجود داشته در همین راستا مرکز دفاع از سرمایه گذاران خارجی در آستراخان شکل گرفته است، تبادل اطلاعات بین مسوولان دولتی و بازرگانان دو طرف، اهمیت خاصی در توسعه روابط تجاری را بدنبال خواهد داشت. وی با اشاره به اهمیت استفاده از اظهار نامه الکترونیکی در صادرات و واردات کالا، گفت: مرکز اظهار نامه الکترونیکی در گمرگات آستراخان راه اندازی شده است و از سال 2014 فقط از این طریق کالاها ترخیص می شود. با استفاده از این سامانه، ترخیص کالا بموقع صورت گرفته و برخی از مشکلات مطروحه در این جلسه برطرف خواهد شد.

عشریهˈ رئیس اتاق بازرگانی نیز در ادامه از آستراخان به عنوان دروازه صادرات کالاهای ایرانی به روسیه و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر یاد کرد و گفت: مشکلات گمرگات سبب شده تا هزینه سرباری برای صادرکنندگان به وجود بیاید. وی به ظرفیت بنادر نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار اشاره کرد و بیان داشت: اگر تفاهمنامه ها و مقررات بین دو طرف به درستی اعمال شود عمده مشکلات حل خواهد شد. وی بر لزوم ترخیص مرکبات مازندران از گمرگات آستراخان تاکید و تقاضا نمود تا در واگذاری زمین مورد توافق در سالهای گذشته جهت ساخت مرکز تجاری ایرانیان در این کشور همکاری بیشتری معمول گردد. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در این نشست تراز تجاری ایران و آستراخان روسیه را مطلوب ندانست و گفت: با توجه به مشترکات فرهنگی، اقتصادی و ظرفیت های طبیعی، همکاری بیشتر در زمینه روابط تجاری آستراخان و مازندران ضروری است. وی از همکاری در زمینه صنایع چوب و ساخت کارخانه چسب چوب خبر داد و از سیمان، مصالح ساختمانی، گچ و کاشی و آجر به عنوان بخشی از کالاهای صادراتی مازندران به آستراخان یاد کرد و گفت حمل مرکبات با کشتی های سردخانه دار از جمله نیاز های مهم در امر صادرات است و آستراخان می تواند در این زمینه برای تحویل مرکبات از بنادر مازندران برنامه ریزی کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 4.542 seconds.